نسخه چاپی

منتخبین نهمین دوره فعالیت هیات نمایندگان اتاق کرمان با استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به انتخابات اخیر برگزار شده در این نهاد، گفت: انتخابات اتاق کرمان بدون مشکل و شکایت برگزار و به عنوان نخستین استان در کشور مورد تایید قرار گرفت. سیدمهدی طبیب زاده ضمن ابراز خرسندی از همزمانی فعالیت دوره نهم هیات نمایندگان اتاق کرمان با استانداری آقای فدائی، گزارشی از عملکرد این مجموعه در دوره هشتم ارائه کرد. وی با تاکید بر نامناسب بودن فضای کسب و کار در کشور و استان افزود: شاخص های بهبود فضای کسب و کار توسط اتاق پایش و فرآیندهای اصلاح آنها تدوین شده و باید موانع موجود در این مسیر برطرف شود. وی دغدغه جدی اتاق را حل مشکلات فعالان اقتصادی، رفع موانع تولید و تسهیل و تسریع کارها در حوزه تجارت بیان کرد و ادامه داد: مهارت آموزی به عنوان مقدمه اشتغال  مورد توجه جدی ما قرار دارد زیرا ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. رئیس اتاق کرمان، با اشاره به وجود ظرفیت های اقتصادی استان، باز طراحی این ظرفیت ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شاخص های توسعه استان متناسب با این ظرفیت ها نیست.

طبیب زاده، با بیان اینکه توجه به رقابت‌پذیری، آب، انرژی، صادرات، شرکت های دانش بنیان، کارآفرینی و... همواره در دستور کار اتاق بوده، بیان کرد: همچنین آموزش را سرلوحه فعالیت های خود قرار دادیم و در همین راستا، اتاق کرمان در حوزه آموزش و تحقیقات در بین اتاق های سراسر کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است که همه این موارد در دوره جدید فعالیت اتاق نیز پیگیری خواهد شد و با توجه به دغدغه و توان این مجموعه، می توانیم بازوی مشورتی موثری برای توسعه استان باشیم. وی به اقدامات انجام شده در رابطه با پنجره واحد الکترونیکی در بحث سرمایه گذاری اشاره و اظهار کرد: 80 درصد پنجره واحد الکترونیکی با حمایت و پیگیری استاندار کرمان راه اندازی شده و 20 درصد آن نیز به زودی راه اندازی می شود.

رئیس اتاق کرمان، با بیان اینکه در حوزه های بانک، بیمه و مالیات مشکلات اساسی برای بخش خصوصی وجود دارد، گفت: 75 درصد بنگاه های اقتصادی از مسائل و مشکلات در این سه حوزه شکایت دارند و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.وی بر حمایت دستگاه های نظارتی از فعالیت های قانونی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی از فعالیت های رسمی فعالان اقتصادی حمایت می کند و قانون خط قرمز ماست.

استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست ضمن تایید توانمندی، جدیت و پیگیری اتاق کرمان برای رفع موانع تولید، بهبود محیط کسب و کار و توسعه صادرات، گفت: راه اندازی پنجره واحد فیزیکی و الکترونیک، فعال کردن واحدهای صنعتی راکد با استفاده از منابع دستگاه ها و جلب سرمایه گذاری خارجی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. محمدجواد فدائی با اشاره به اینکه سیستم اداری در استان کرمان و در سایر نقاط کشور ناکارآمد است، افزود: مدیریت خوب و موفق بدون پویایی و فعالیت بدنه اداری، به موفقیت نخواهد رسید. وی ضمن اعلام آمادگی استانداری برای همراهی اتاق در مسیر توسعه اقتصاد، ادامه داد: رویکرد دستگاه های نظارتی در حمایت از فعالیت های اقتصادی تغییر کرده و بخش عمده ای از فعالیت های آنها به موضوع پیشگیری متمرکز شده است.

فدائی، وجدان کاری را یکی از شاخص های شورای فرهنگ عمومی برشمرد و تاکید کرد: بخشی از مسائل در حوزه اداری، مشکلات فرهنگی است و باید آنها را برطرف کرد زیرا تفاوت در رتبه فضای کسب و کار استان ها، به مسائل فرهنگی حاکم بر آنها مرتبط است.استاندار کرمان با اشاره به اینکه در زمینه مهارت آموزی فعالیت های خوبی در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مشاغلی با ظرفیت اشتغال زایی بالا را شناسایی کرده، تاکنون 200 نفر را آموزش داده و این روند ادامه دارد. در این نشست مقرر شد اتاق کرمان به عنوان بازوی مشورتی موثر در همه کارگروه‌ها و شوراهای تصمیم‌گیری استان حضور داشته باشد.

گفتنی است در این نشست منتخبین نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق کرمان به گفت و گو با استاندار کرمان پرداختند.

powered by social2s