نسخه چاپی

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دولت هیچ اتهامی به صادرکنندگان نمی زند، گفت: همواره در کنار صادرکنندگان واقعی و زحمتکش کشور که اشتغال چندین نفر را تامین می کنند، هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، محمدرضا مودودی در نشست مشترک کمیسیون های بازرگانی و بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان با حضور رئیس اتاق و صادرکنندگان نمونه استان کرمان، افزود: تمامی صحبت های مطرح شده در زمینه صادرات برای ایجاد شفافیت است و نباید به گونه‌ای عمل شود که شفاف نباشد. وی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط صادرکنندگان در زمینه ارز به ویژه پیمان سپاری ارزی اظهار کرد: بانک مرکزی به فکر تخریب و مسمومیت فضای صادرات نیست و بهتر است صادرکنندگان این تفکر را از ذهن خود پاک کنند.

مودودی، با بیان اینکه صحبت های بخش خصوصی شنیده می شود، ادامه داد: در شرایط فعلی و خاص اقتصاد کشور، بازرگانی و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و حمایت از صادرکنندگان مدنظر است. مودودی، با بیان اینکه بین فساد و ریسک تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: فردی که فساد می کند باید بترسد زیرا در ریسک اشتباه وجود دارد و نباید از این موضوع ترسید.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، با تاکید بر اینکه باید مفاهیم را به یکدیگر نزدیک کرد، گفت: فعالان اقتصادی برای سرپا نگهداشتن تولید تلاش کنند و دولت نیز در این زمینه حامی آنها خواهد بود. وی پیشنهاد راه‌اندازی پایانه های تخصصی صادرات در کرمان را مطرح کرد و گفت: صادرات را از طریق این پایانه ها مدیریت کنید و دولت نیز می تواند از این پایانه ها حمایت کند.

24 صادرکننده کرمانی از خدمات صندوق ضمانت صادرات استفاده می کنند

در ادامه این نشست مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: 24 صادرکننده کرمانی تحت پوشش بیمه نامه ها و ضمانت نامه های این صندوق قرار دارند و تاکنون 47 میلیون دلار خسارت از صندوق دریافت کرده‌اند. افروز بهرامی افزود: به طور کلی دو میلیارد دلار اعتبار پوشش خدمات ماست که 286 میلیون دلار آن سهم پروژه‌ها و شرکت های کرمانی است.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت صادرات با صدور بیمه نامه ها و ضمانت نامه ها از ریسک های تجاری و سیاسی اجتماعی در روند صادرات مانند مشکلات احتمالی در دریافت وجه حاصل از صادرات و ارسال محموله ها به کشورهای مختلف حمایت می کند. بهرامی، با تاکید بر اینکه سعی شده در تامین منابع مالی تسهیل‌گر باشیم، اظهار کرد: اگر تولیدکنندگانی با محصول صادراتی و نیاز به سرمایه در گردش وجود داشته باشند برای آنها ضمانت‌نامه‌هایی صادر می‌شود که کار را بهتر پیش ببرند. وی همچنین در حوزه خدمات فنی و مهندسی از صدور ضمانت‌نامه‌های حسن انجام کار و ورود در مناقصه در صورت پذیرش طرف مقابل، خبر داد و بیان کرد: می توانیم این ضمانت نامه ها را به عنوان جایگزین نظام بانکی صادر کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه با اشاره به اینکه خرید دین اسناد صادراتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: همچنین صدور ضمانت نامه برای تأمین مالی پروژه های صادرات محور در صندوق عملیاتی شده که بر این اساس تسهیل مالی صندوق در تأمین سرمایه در گردش به ایجاد دارایی های ثابت برای تولید محصولات صادراتی تعمیم خواهد یافت. بهرامی، با بیان اینکه صندوق با تمامی بانک ها همکاری دارد، تصریح کرد: تمامی صادرکنندگان با حجم صادرات مختلف می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

 در این نشست صادرکنندگان نمونه، فعالان اقتصادی و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان به بیان پرسش ها و مشکلات خود در حوزه صادرات پرداختند.

powered by social2s