نسخه چاپی

مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو، در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و استاندار پیشنهادهایی را برای توسعه و رونق گردشگری کرمان مطرح کرد و گفت: برای توسعه گردشگری کرمان بايد برنامه‌های کوتاه و بلندمدت تدوين كرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، حسن انصاری، که به همراه 32 تورگردان از شرکت های گردشگری خارجی به کرمان سفر کرده، در این نشست، گفت: در حال حاضر گردشگری کرمان در داخل و خارج کشور چندان مطرح نیست و باید برای رساندن صدای کرمان به گوش گردشگران بیش از گذشته کوشا بود. وی افزود: امکانات مجموعه مارکوپولو، شرکت های مسافرتی، شهرداری و اتاق کرمان در کنار یکدیگر و با مدیریت یکپارچه می تواند کرمان را به جایگاه واقعی خود در بحث گردشگری برساند.

انصاری، به ارائه پیشنهادهای کوتاه مدت در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: حضور کرمان در دو نمایشگاه گردشگری جهانی تا پایان سال جاری مانند نمایشگاه برلین و روسیه می تواند در معرفی کرمان تاثیرگذار باشد. وی ادامه داد: برگزاری دو فم تور داخلی با حضور مدیران و کارکنان بخش فروش آژانس های مسافرتی داخلی و یک فم تور مشابه خارجی و همچنین فم تور ویژه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و وبلاگ های داخلی می تواند به رونق گردشگری کرمان کمک کند.

انصاری، اظهار کرد: چاپ دو یا چهار صفحه از جاذبه های کرمان در بروشور معرفی پکیج های ایران که در نمایشگاه های بین المللی عرضه می شود نیز از دیگر پیشنهادات کوتاه مدت است. مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو، با اشاره به برنامه های بلند مدت در این زمینه، برگزاری دو جشنواره اصلی و ویژه استان کرمان مانند خرما را در طول سال برای معرفی بیشتر کرمان بسیار مفید دانست و گفت: پیشنهاد می شود مطالعات بازار کرمان، مخاطب بازار کرمان، برند کرمان و مارکتینگ انجام تا مشخص شود چه گردشگرانی از چه ملیت ها، اقوام و اقلیمی و چرا به کرمان سفر می کنند.

در ادامه این نشست مهدي سياوشي رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان، ناشناخته بودن کرمان در جهان را یکی از مشکلات گردشگری استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوان با امضای تفاهم نامه‌ای بین فعالان دولتی و خصوصی گردشگری و هلدینگ مارکوپولو، برای معرفی بیشتر کرمان به جهانیان گام های محکم تری برداشت.

گفتنی است در این نشست استاندار و رئیس اتاق کرمان با پیشنهادات مطرح شده برای توسعه و رونق گردشگری کرمان موافقت کردند و مقرر شد نشستی برای هماهنگی بیشتر و چگونگی اجرای این برنامه ها با حضور فعالان گردشگری کرمان برگزار شود.

powered by social2s