نسخه چاپی

رئیس اتاق کرمان با اشاره به آغاز اجرای چند طرح جدید گردشگری در استان، مانند رستوران یخی، هتل سبز زیرزمین و... گفت: این اماکن و جاذبه ها می تواند تجربیات متفاوتی برای گردشگران به همراه داشته باشند و به همین دلیل گردشگر بیشتری را به کرمان جذب کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در نشست مشترک کمیسیون‌های گردشگری و بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق با موضوع بررسی مشکلات بانکی سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری استان، افزود: تکمیل این طرح ها نیاز به تامین مالی از طریق تسهیلات بانک ها دارد که در این رابطه به نظر می رسد بانک ها و فعالان گردشگری استان ضرورت توسعه گردشگری در کرمان را احساس کرده‌اند.

وی ادامه داد: سهم خوبی از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی به گردشگری اختصاص یافته که امیدواریم سرمایه گذاران در استان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. طبیب زاده، اظهار کرد: بنا بر یک پژوهش انجام شده بیش از 70 درصد مردم کشور به کرمان سفر نکرده‌اند و هیچ برنامه‌ای برای سفر به این استان ندارند که دلیل این اتفاق می‌تواند ناشناخته بودن جاذبه های گردشگری استان باشد. وی با تاکید بر افزایش تبلیغات برای معرفی بیشتر کرمان با وجود هفت اثر ثبت جهانی یونسکو خاطرنشان کرد: کرمان می تواند از مقاصد گردشگری کشور باشد که در این زمینه استارت آپ هایی تشکیل و فعالیت می کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، گردشگری را محور توسعه استان دانست و گفت: در استان کرمان در طول سال های اخیر به توسعه زیرساخت های گردشگری پرداخته نشده و در حال حاضر تکمیل این زیرساخت ها از ضروریات این حوزه محسوب می شود. مهدی سیاوشی، به اجرای چند طرح گردشگری و میزان پیشرفت آنها در استان اشاره کرد و افزود: تکمیل این طرح ها نیاز به تسهیلات بانکی دارند که امیدواریم در تعامل با بانک ها مشکلات آنها برطرف شود. وی با اشاره به برگزاری برخی برنامه ها در راستای توسعه گردشگری استان به برگزاری ابرماراتن کویر با حضور دوندگان داخلی و خارجی در اوایل مهرماه جاری اشاره کرد و افزود: در ادامه این برنامه ها گردهمایی بزرگ طبیعت گردانان کشور با حضور هزار نفر تا پایان سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان نیز در این نشست تامین مالی را یکی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: یکی از راههای تامین مالی طرح ها استفاده از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی است. جلیل کاربخش افزود: در نشستی به همراه رئیس اتاق کرمان با حضور مسئولان صندوق توسعه ملی بر استفاده از تسهیلات این صندوق تاکید شد که دریافت این تسهیلات در کرمان بسیار کم بوده است. وی ادامه داد: امیدواریم بانک ها در تعامل با سرمایه گذاران بتوانند دغدغه ها را مطرح و در ارائه تسهیلات کمک کنند.

 گفتنی است طرح های گردشگری مطرح شده در این نشست شامل احداث و راه اندازی هتل سبز، رستوران و تالار یخی، سالن مدرن ویژه برگزاری کنسرت ها و سایر برنامه های گردهمایی، دو هتل در شهداد و محور هفت باغ، باغ رستوران و تالار در ماهان، مجموعه پیست کارتینگ و مجموعه پارک آبی بود.

powered by social2s