نسخه چاپی

رئیس اتاق کرمان گفت: 80 درصد درآمد مالیاتی استان از هیات های حل اختلاف مالیاتی به دست می آید و تنها 20 درصد از طریق خوداظهاری‌ها وصول می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی طبیب زاده در کارگاه آموزشی مالیاتی و دادرسی مالیاتی با حضور نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف، افزود: از تمامی نمایندگان اتاق در این هیات‌ها درخواست می‌کنیم با تمام توان و تلاش خود از حقوق قانونی و بحق فعالان اقتصادی دفاع کنند. وی با بیان اینکه نماینده بخش خصوصی در هیات های حل اختلاف کار دشوار و وقت‌گیری دارد، ادامه داد: از برگزاری دوره‌های آموزشی و برخی بازدیدها به منظور آشنایی بیشتر نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف برای دفاع از فعالان اقتصادی استقبال می کنیم.

طبیب‌زاده، با تاکید بر اینکه تمامی نشست‌های این هیات‌ها باید به صورت فعال و با حضور نمایندگان اتاق برگزار شود، اظهار کرد: پیگیری‌هایی در مورد زمان و مکان برگزاری این نشست‌ها توسط اتاق کرمان صورت گرفته که زمان برگزاری از صبح به عصر منتقل شد و همچنین برنامه‌ریزی برای در اختیار گذاشتن مکان و تجهیزات مناسب نیز صورت گرفته است. رئیس اتاق کرمان ادامه داد: در هیات‌های حل اختلاف نماینده اتاق و فعال اقتصادی در سطح نمایندگان سایر دستگاه‌ها و نهادها است و باید منزلت و جایگاه آنها حفظ شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که مسائل و مشکلات افراد قبل از رسیدن به هیات های حل اختلاف برطرف شود و اصل عدالت قربانی حجم زیاد پرونده‌ها نشود که البته در این زمینه در کرمان تاکنون بی عدالتی مشاهده نشده است.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان با تاکید بر اهمیت دادرسی مالیاتی خاطرنشان کرد: موضوع دادرسی مالیاتی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده لحاظ نشده بود که پس از پیگیری های لازم، مجلس شورای اسلامی ورود و این موضوع را به لایحه الحاق کرد که تاکنون کلیات آن در کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسیده است. جلیل کاربخش، مالیات را دومین مشکل اعلام شده توسط فعالان اقتصادی در فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: کیفیت برگزاری نشست های هیات های حل اختلاف مالیاتی افزایش یافته و زمان برگزاری این نشست ها پس از پیگیری های لازم از سوی اتاق کرمان از صبح به عصر تغییر یافته است. وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و اعضای اتاق به عملکرد نمایندگان اتاق در این هیات‌ها امید دارند، اظهار کرد: نمایندگان نیز باید برای احقاق حق فعالان اقتصادی استان همه تلاش خود را انجام دهند.

گفتنی است در این نشست برخی مسائل مالیاتی و دادرسی مالیاتی به نمایندگان اتاق کرمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی آموزش داده شد.

powered by social2s