نسخه چاپی

کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان از تلاش ها و زحمات حدود 15 ساله "محمد جهانشاهی" معاون سابق گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اعضای این کمیسیون افزود: جهانشاهی، در طول سال های خدمت خود، دلسوزانه برای گردشگری کرمان زحمت کشید و ارتباط خوبی با فعالان بخش خصوصی در این حوزه داشت. وی ادامه داد: در سال های اخیر همکاری و تعامل خوبی بین بخش دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری به وجود آمده که این مهم می تواند موجب رشد و رونق گردشگری استان شود.

در ادامه این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش های محمد جهانشاهی در کرمان گفت: در نوروز 97 بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر گردشگر از استان کرمان دیدن کردند که در این رابطه کرمان برای نخستین بار به عنوان استان برتر کشور انتخاب شد. محمود وفایی، افزود: خوشبختانه کرمان جایگاه مناسبی در گردشگری کشور به دست آورده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که به همین دلیل باید به صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه های اقتصاد استان توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز، 193 اقامتگاه بوم گردی رسمی در سطح استان کرمان فعال بودند که نقش مهمی در ایجاد اشتغال، گسترش فرهنگ بومی و غذاهای محلی، رونق صنایع دستی و توسعه و ارتقاء گردشگری داشتند. وفایی، به برگزاری برنامه های شاد و مفرح به میزان 600 ساعت در مجموعه سایت های گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: اجرای برنامه نوروزگاه در میدان گنجعلیخان کرمان و همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در کاروانسرای گنجعلیخان از جمله این برنامه ها بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

در ادامه نیز محمد جهانشاهی، معاون گردشگری سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از فعالان گردشگری کرمان برای همکاری با وی برای پیشبرد امور گردشگری طی سال های گذشته قدردانی و بیان کرد: امیدوارم در استان کرمان پروازهای خارجی راه اندازی شود، فعالان استان در نمایشگاه‌های خارجی معتبر و بزرگ شرکت کنند و به منطقه جنوب استان به ویژه جازموریان توجه بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است محمد جهانشاهی در اواخر سال گذشته به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد. در پایان این نشست از زحمات جهانشاهی تقدیر و تجلیل شد.

powered by social2s