نسخه چاپی

در دومین گام از حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی مجاز و مشروع، نشست تحلیل آراء قضایی در خصوص عقود بانکی ویژه قضات محاکم حقوقی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، رئیس اتاق کرمان در این نشست به انجام اقدامات و حمایت های حقوقی و قضایی این مجموعه از فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: وظیفه اتاق پایش محیط کسب و کار بر اساس شاخص های مشخص شده است که بنگاه‌های اقتصادی دخالت و تاثیر چندانی در اصلاح و بهبود این محیط ندارند. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: شاخص هایی برای پایش محیط کسب و کار توسط مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران تعریف شده که بر اساس آن، در هر فصل جایگاه محیط کسب و کار استان مشخص می شود و باید برای بهبود این جایگاه تلاش شود.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی در سه مجموعه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف، دشواری تامین مالی و مسائل بانکی را در صدر مشکلات خود عنوان کرده‌اند که اتاق کرمان در شرایط فعلی اقتصاد کشور، بر شناسایی موانع در این مسیر و پیگیری حل آنها تلاش خواهد کرد. رئیس اتاق کرمان مسائل مربوط به بیمه و مالیات را از دیگر مشکلات اصلی فعالان اقتصادی عنوان و اظهار کرد: باید به فعالان اقتصادی برای عبور از گردنه سخت وضعیت فعلی اقتصادی و جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران کمک شود.

طبیب زاده، بیان کرد: اتاق بازرگانی از فعالیت های رسمی، مجاز، مشروع و سالم حمایت و رفع مشکلات فعالان اقتصادی واقعی را پیگیری می کند. وی با بیان اینکه استان کرمان در حال حاضر 150 هزار نفر بیکار دارد، گفت: با حمایت از  فعالیت های اقتصادی می توان به ایجاد اشتغال برای این افراد کمک و همچنین از خروج 80 درصد جوانان مستعد و نخبه از استان جلوگیری کرد.

معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این نشست گفت: دادگستری طی سال های اخیر در راستای همکاری های خود با اتاق و سایر مجموعه های استان و با هدف هم افزایی، تعامل خوبی را با آنها داشته است. محمدباقر اسلامی، با بیان اینکه با ارائه آموزش های بیشتر به دنبال ایجاد فضای بازتر هستیم، افزود: هدف ما آشنایی بیشتر همکاران با مسائل مختلف اقتصادی و... در تحلیل آراست زیرا قطعا شنیدن صحبت های مختلف در تصمیم گیری ها تاثیرگذار است.

گفتنی است در این نشست رئیس اتاق کرمان و مرکز داوری این مجموعه و معاونان دادگستری کرمان حضور داشتند و امیر صادقی مدیر گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشگاه تهران و سیدمحسن بهشتیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به عنوان اساتید این نشست به ارائه آموزش های لازم پرداختند.

powered by social2s