نسخه چاپی

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه برای توسعه گردشگری استان باید خدمات ارائه شده متناسب با افزایش تعداد گردشگر باشد، گفت: نمی توان انتظار داشت تعداد گردشگر در کرمان چندین برابر شود اما سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده افزایش نیابد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی طبیب زاده در نشست خبری دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور، با بیان اینکه همه بخش ها در معرفی ظرفیت های گردشگری کرمان کوتاهی کرده‌اند، افزود: رسانه ها مطالبه‌گری در بخش گردشگری را افزایش دهند زیرا با وجود پیگیری‌ها و انجام اقدامات خوب هنوز وضعیت این صنعت درآمدزا در کرمان مطلوب نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند یکی از پیشران های اقتصاد استان باشد، اظهار کرد: آثار برگزاری این گردهمایی و اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری استان کرمان از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران رصد و انعکاس خواهد یافت. طبیب زاده، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد بالا بودن بهای بلیت پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان گفت: نباید یک طرفه قضاوت کرد، شرکت ماهان تفاوت بسیاری با دیگر خطوط پروازی دارد اما مسئولان این شرکت یا باید قیمت را تعدیل کنند یا در رابطه با قیمت فعلی توضیحات لازم را ارائه دهند.

ایران در 21 کشور دفتر نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری دارد

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نیز در این نشست گفت: کشورهای هدف گردشگری جزء اولویت‌‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای راه‌اندازی دفاتر نمایندگی اطلاع ‌رسانی گردشگری ایران هستند که در حال حاضر 16 نمایندگی در کشورهای جهان فعالیت دارند و اقدامات لازم برای انتخاب پنج نمایندگی دیگر نیز انجام شده و تعداد کشورهای مذکور به 21 کشور می رسد. مرتضی حاجی، افزود: نمایندگی های اطلاع ‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه راه‌اندازی شده و عملکرد بعضی از آنها مانند نمایندگی چین بسیار موفق بوده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، از تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری به طور خاص و سایر حوزه‌ها به شکل عام توسط نمایندگان گردشگری اطلاع‌رسانی ایران در خارج از کشور خبر داد.

حمایت از کارآفرینان در صنعت گردشگری 

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران گفت: بخش خصوصی به ‌دنبال توسعه گردشگری پایدار است و برای رسیدن به این مهم زیرساخت های صنعت گردشگری را باید بیشتر مورد توجه قرار داد. احمد اصغری، با بیان اینکه اتاق کرمان و کمیسیون گردشگری این اتاق رتبه برتر را در بین 34 اتاق کشور دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما از صنعت گردشگری دریایی و دانش آموختگان گردشگری غفلت شده که اتاق ایران در این راستا حمایت از کارآفرینان در صنعت گردشگری را هدف اصلی کمیسیون گردشگری قرار داده است.

وی ادامه داد: نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور، سفرای بخش خصوصی، دولت و نظام هستند که پس از ملاقات با این افراد متوجه ظرفیت بسیار بالای آنها شدیم. اصغری تصریح کرد: باید از ظرفیت این نمایندگان اطلاع رسانی پیش از اعزام هیات ‌های ایرانی به دیگر کشورها بهره برد و اطلاعات مربوط به هیات‌های خارجی را از آنها دریافت کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان نیز در ابتدای این نشست گفت: برگزاری گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج کشور از 12 تا 16 شهریورماه جاری با هدف آشنایی آنها با کرمان و مطرح کردن این خطه بوده است. مهدی سیاوشی، افزود: شرکت‌ کنندگان در این گردهمایی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهداد، ماهان، بم و شهر کرمان بازدید کردند.

powered by social2s