نسخه چاپی

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان دوره هشتم فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران، خواسته های بخش خصوصی از دولت دوازدهم را برشمرد.

عباس جبالبارزی، از دولت دوازدهم خواست که موضوع سهم تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را تعیین تکلیف کند. بر اساس اظهارات وی، با وجود کاهش نرخ تورم و اذعان دولت به این مسئله، نرخ بهره بانکی همچنان بالاست. این روند آسیب‌های جدی بر تولید کشور وارد کرده و می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین از دولت خواست که در نحوه پرداخت تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، بازنگری شود. در حال حاضر برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها، 25 درصد کل دارایی این واحدها مدنظر قرار می‌گیرد که به اعتقاد جبالبارزی باید 25 درصد دارایی واحدها منهای بدهی آنها ملاک باشد. رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان همچنین از تشکیل شورای عالی معادن خبر داد و از اینکه روسای اتاق‌های استانی بدون حق رأی در آن عضویت دارند، انتقاد کرد.

در این نشست، ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و شناخت دلایل اصلی و ریشه‌ای مسائل، حضور بخش خصوصی واقعی در اقتصاد مورد تأکید قرار گرفت و تصریح شد که هدف از خصوصی‌سازی، مشارکت واقعی و اثربخش در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و اجتماعی کشور بود و نه واگذاری یک مشت ماشین‌آلات به بخش خصوصی.

powered by social2s