نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 10 هزار بنگاه راکد، طرح های صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای60 درصد و پنج هزار بنگاهی که نیاز به بازسازی دارند، پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا،علی یزدانی، با تاکید بر لزوم توسعه صنایع کوچک، افزود: از ویژگی های این صنایع توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در قالب درون زایی، دانش بنیانی، عدالت بنیانی و مردمی بودن است. وی همچنین به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره نگاه ویژه به صنایع کوچک اشاره و بیان کرد: اصناف و صنایع کوچک با اشتغال زیر 50 نفر و صنایع متوسط با اشتغال 50 تا 100 نیروی کار، به سیاست های اقتصاد مقاومتی عینیت بخشیده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اضافه کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی، تداوم نرخ تک رقمی تورم، افزایش سرمایه گذاری و توسعه صادرات و توسعه اشتغال، 44 برنامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد که پنج برنامه مربوط به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بود. یزدانی ادامه داد: در قالب این سیاست ها در سال 1395 به بیش از 24 هزار بنگاه کوچک و متوسط با هدف خروج از رکود و تکمیل زیرساخت ها، مبلغ 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری نیز با هدف استمرار رونق تولید و ایجاد اشتغال 300 هزار میلیارد ریال به بیش از 10 هزار بنگاه راکد و فعال زیر ظرفیت، تسهیلات اعطا می شود. یزدانی اظهار کرد: این تسهیلات همچنین برای 6 هزار طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای60 درصد و پنج هزار بنگاهی که نیاز به بازسازی دارند، با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادامه داد: 100 هزار میلیارد ریال نیز برای بنگاه های صنفی اختصاص یافته است. وی بیان داشت: با مجوز مجلس در قالب قانون بودجه کل کشور که اجازه داده 20 درصد از منابع تخصیص یافته به طرح های تملک دارایی به دستگاه های اجرایی از جمله سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اختصاص یابد، می توانیم دست کم 6 درصد از نرخ مصوب برای اعطای تسهیلات را کاهش دهیم.

معاون وزیر صنعت یادآور شد: با پیشنهاد دولت و تنفیذ رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از 1.5 میلیارد دلار از منابع صندق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک زیر 10 هزار نفر، امکان کاهش 6 درصدی پرداخت تسهیلات، برای سرمایه گذاران وجود خواهد داشت. بیست و یکم مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است.

powered by social2s