شمارش آرای انتخابات هیات نمایندگان هشتم به صورت مکانیزه انجام می شود

در دستورالعمل اجرایی شماره دو برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی به مواردی همچون نحوه احراز هویت اعضا برای رای گیری ، ارایه رای تنها با یک کارت و شمارش مکانیزه آرا اشاره شده است .

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان به نقل از  انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های کشور ،  احراز هویت رای دهندگان فقط به صورت الکترونیکی و با کارت هوشمند صورت می گیرد. بر این اساس از ورود افراد متفرقه که فاقد کارت هوشمند هستند به حوزه اخذ رای ممانعت می شود.

همچنین رای دادن اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا با حضور دارنده کارت عضویت یا بازرگانی فعال امکان پذیر است و هیچ گونه وکالت نامه و معرفی نامه ای قابل پذیرش نیست .

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است : در صورتی که فردی دارای کارت بازرگانی یا عضویت هوشمند باشد و همچنین کارت عضویت و یا بازرگانی هوشمند دیگری نیز داشته باشد در روز رای گیری فقط با یکی ار آن ها می تواند برگ رای دریافت نماید.

انجمن نظارت بر انتخابات همچنین ضمن اشاره به فرآیند رای گیری تاکید کرده است : در صورتی که برگ رای توسط مسوول احراز هویت و به وسیله بارکد خوان فعال نگردیده باشد ، آرای ثبت شده در این گونه برگ ها شمارش نخواهد گردید.